Webbanalys

Få koll på kunderna och omvandla insikter till affärer

Webbanalys är kort och gott ett samlingsnamn för hur man arbetar med besöks- och användardata. Alltså, vad era besökare och kunder gör i era digitala kanaler kopplat mot tydliga affärsmål. Genom att veta hur era kunder agerar kan ni också möta dem med rätt information vid rätt tillfälle. Och på så vis skapa bättre kundupplevelse och affärer.

Vi börjar med grunden

Det är lätt att tänka att bara man har installerat någon form av webbplatsspårning så är man igång. Men det kunde inte vara längre från sanningen. Faktum är att de flesta som går den här vägen arbetar utifrån felaktig data. Ett av våra vanligaste uppdrag är att hjälpa företag att få rätt på sin data, så att de kan ta beslut utifrån verkligheten. Men innan vi ens börjar diagnostisera datan så börjar vi med en översyn av vad vi ska mäta. Och varför.

Inget företag är den andra helt lik och därför sätter vi oss tillsammans med er och går igenom vilka affärsmål ni har och hur era digitala kanaler kan möta dem. Utifrån detta underlag sätter vi sedan upp en mätplan. Alltså vad som ska mätas, hur det ska mätas och varför det ska mätas.

Därefter inventerar vi, vad mäts redan idag? Saknas det någon data? Behöver man hämta in information från andra system?

När vi väl har detta på plats, det är då vi genomlyser den data som samlas in. Är den tillförlitlig? Kan vi säkerställa att den fortsätter att vara det? Exempel på vad som kan gå fel är spamtrafik, felaktiga UTM-taggar, felaktig ehandelsdata eller den mänskliga faktorn.

Utifrån insamlad information sätter vi sedan upp en rutin som ni kan arbeta efter och tar även fram en handlingsplan om man inte når sina mål, eller överträffar dem för den delen.[/vc_column_text][sc_divider margin_bottom=”27″ margin_top=”27″][vc_column_text]Att arbeta med webbanalys är ett av de mest kostnadseffektiva sätten att ta reda på hur era kunder agerar idag. Och ett bra sätt att skaffa sig ett beslutsunderlag för framtida webbplatsutveckling, digital marknadsföring och content marketing. Utnyttja potentialen i dina digitala kanaler – börja med insiktsarbetet idag.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″ css=”.vc_custom_1546098494758{padding-left: 25px !important;}”][vc_column_text]

Anlita oss

Vi kan webbanalys! Behöver ni hjälp med att sätta upp spårning, verifiera era datakällor eller visualisera er data på ett överskådligt och snyggt sätt?

Vi hjälper er med allt från webbplatsspårning till datavisualisering